Notícies FBME

COMUNICAT SECRETARIA TÈCNICA PROCÉS ELECTORAL FBME 20-24

Adjuntam comunicat aclaratori de Secretaria Tècnica sobre els processos electorals:

«Benvolguts federats i federades, clubs i persones interessades.

La Secretaria Tècnica de la Federació Balear de Muntanyisme i Escalada, ha estat l’àrea encarregada de la redacció i tramitació de la documentació electoral per aquest procés que ha començat recentment.

Aquests dies esta circulant part de la documentació electoral de la FBME acompanyada d’unes correccions i un text que convida a interpretar una mala praxis per part de la Federació en el moment de redactar dita documentació. Com a àrea encarregada d’aquesta tasca, em toca defensar que la feina feta s’ha dut a terme amb total honestedat i legalitat i sense cap tipus de favoritisme. És per això que no ha quedat més remei que redactar el present comunicat per explicar i defensar la feina feta:

És cert que, amb el número d’avals necessaris per ser assembleista per l’estament de clubs, el fet de poder avalar únicament a un club i el numero de clubs que hi ha a les Illes Balears fa impossible obtenir la representació que s’indica al quadre de característiques. Va ser quelcom que vam avisar i comentar amb la Direcció General d’Esports en el seu moment explicant-nos que, si la llei és així, s’ha de complir i no es podia fer res més fins que no es canvii la normativa.

Igualment, també s’ha vist circular un llistat de clubs afiliats a la FBME que m’agradaria remarcar que no és tracta de cap document oficial i actualitzat. El llistat de clubs donats d’alta (quelcom que només coneix la FBME i la Direcció General d’Esports) canvia al llarg dels anys ja que està lligat a la condició de que un club tramiti llicències durant les dues temporades anteriors. Si no ho fa, queda donat de baixa de forma automàtica.

De la mateixa manera, si un club no té actualitzada la seva Junta Directiva cada 4 anys, la DGE ens ho comunica i, si no l’actualitza, aquest club no pot participar del procés electoral. Per això, fa mesos, des de la Secretaria Tècnica es va avisar a tots els clubs, un per un, que tenien alguna d’aquestes mancances que havien de resoldre si volien participar enguany en el procés electoral.

També m’agradaria comentar, ja que hi som, que tota aquesta documentació ha estat revisada (fins a 5 vegades) aprovada i ratificada per la Direcció General d’Esports per la qual cosa compleix el principi de legalitat així com aprovada i ratificada dues vegades per l’Assemblea de la Federació.

Ja per acabar, dir que també aquest mateix equip de feina ha exposat que la documentació electoral estava amagada “en un racó de la web” així com que no es va avisar de l’inici del procés electoral. Comentar que la documentació electoral disposa d’un apartat específic en el menú principal de la web perquè fos visible just entrar en aquesta. Igualment, en data 2 de desembre de 2020 es va enviar un correu electrònic a tots els clubs i federats i federades lliures per informar de l’inici del procés i de la disponibilitat de la documentació a la plana web de la Federació. De la mateixa manera, en data 2 de desembre, es publicava en el facebook de la Federació l’inici del procés electoral. Per tant, pensem que aquesta documentació ha estat a l’abast de totes les persones interessades des de l’endemà de la ratificació de la documentació per part de la Direcció General d’Esports (tal com marca el BOIB que regula els processos electorals de les federacions esportives)

Finalment m’agradaria fer un darrer aclariment. Aquesta nota no és més que per defensar la feina feta preparant la documentació electoral, la qual s’ha feta amb tota la honestedat possible. Pot ser que a la documentació hi ha hagi errors, com qualsevol persona jo també m’equivoco. I si trobeu que aquest error és impugnable, per això hi ha la Junta Electoral o el Tribunal Balear de l’Esport que si donen la raó, seré el primer en demanar disculpes sense cap problema.

Ja per acabar, només confio que aquesta nota serveixi per donar pas a un procés electoral que sigui el més sincer possible, sense joc brut i amb el màxim “bon rollo” entre totes les parts perquè al final, tots compartim el mateix, la nostra passió per la muntanya.

Salut i sort a totes i a tots.

Miquel Llompart

Responsable Secretaria Tècnica FBME»

Dejar una respuesta