Selecció Balear MN

Selecció Balear MN

Objectiu de la selecció

La selecció balear de marxa nòrdica té com a objectiu la selecció d'esportistes que demostrin un rendiment i amb un interès a competir tant a nivell local i autonòmic com nacional o que hi hagin demostrat unes bones qualificacions.

L'objectiu és crear un equip, un club, en definitiva, una selecció balear de marxa nòrdica, on tothom hi té cabuda sempre que vulgui formar-ne part i segons els criteris de selecció que més endavant comentarem es confeccionarà la selecció definitiva. La selecció balear de marxa nòrdica es reunirà diverses vegades l'any per fer entrenaments amb l'objectiu de preparar les futures competicions i/o adquirir capacitats i coneixements tècnics, tàctics o físics.

Vols formar part de la Selecció Balear de Marxa Nòrdica 2022?

Doncs pots demanar més informació trucant o enviant un WhatsApp al 686 858 902.

Història de les classificacions de la Selecció Balear des dels seus inicis

  • Selecció Femenina
    • 2019: 2a posició de 4 seleccions
    • 2020: Suspès per la pandèmia
    • 2021: 5a posició de 8 seleccions
    • 2022:
  • Selecció Masculina
    • 2019: 4a posició de 4 seleccions
    • 2020: Suspès per la pandèmia
    • 2021: 7a posició de 9 seleccions
    • 2022:

Criteris de selecció per formar part de l'Equip Balear de Marxa Nòrdica 2022

Requisits
L'esportista per poder optar a ser seleccionat ha de complir els requisits següents:
  • Estar en possessió de la llicència federativa FEDME, expedida per la FBME en modalitat A o superior (més l'ampliació FEDME) de la temporada vigent 2022, per poder competir a Cursa de Marxa Nòrdica a nivell nacional.
  • Haver participat en competicions del calendari Balear 2021 i/o 2022 de curses de Marxa Nòrdica.
  • Complir la normativa sanitària de la comunitat autònoma de les Illes Balears i de les diferents comunitats autònomes on es duran a terme cadascun dels Campionats.
  • Autorització paterna per a tots aquells menors d'edat (mínim 12 anys)
Puntuable
Per confeccionar l'equip de marxadors i marxadores que representaran la selecció Balear als Campionats d'Espanya, es tindran en compte els resultats obtinguts a les competicions següents:
  • El Campió i la Campiona del Campionat de Balears de 2021
  • Els Campions i les campiones de les diferents categories del Copa Balear 2021
  • Els resultats de les últimes competicions del 2022
  • Criteri tècnic
Es crearà un grup de preseleccionats i, per tant, es podran convocar per a la participació de les diferents proves de copa d'Espanya i Campionats.

Obligacions dels marxadors preseleccionats amb la FBME

  • Conèixer el reglament de Competició.
  • Assistir als entrenaments programats pel seleccionador
  • Tenir cura i mantenir l'equipació
  • Tenir cura i mantenir un correcte comportament i respecte als altres competidors.

Proves on participarà la Selecció Balear de NW el 2022

Campionat d'Espanya Individual i en edat escolar

Data: Dissabte 18 de juny de 2022, tarda

Lloc: Tavernes de la Valldigna (València)

Campionat d'Espanya per seleccions autonòmiques

Data: Diumenge 25 de setembre de 2022, al matí.

Lloc: Pontevedra (Galícia)

Convocatòria llista esportistes preseleccionats

El seleccionador publicarà al web de la FBME a l'apartat de Selecció Balear de Marxa Nòrdica, una llista de marxadors i marxadores preseleccionats a cadascun dels dos campionats en què participarà la Selecció Balear aquesta temporada 2022.

Els preseleccionats hauran de confirmar la seva participació a cadascun dels Campionats enviant un WhatsApp privat a l'administrador del grup del xat creat “SELECCIÓ BALEAR DE MN 2022”, osea, al seleccionador Balear de MN.

Aquest xat es crearà a partir del formulari enviat als marxadors i marxadores que desitgin i estiguin interessats a formar part de la Selecció Balear 2022.

El nombre de seleccionats vendrà donat pel reglament FEDME, també hi haurà un llistat de reserves per si hi apareix algun imprevist de qualsevol circumstància.